// Qa
Assalamualaikum!

Seorang tipikal yang berangan tak sudah



Diaries Owner Linkies

cari jodoh ke? mungkin saya kot emmmm (kalau awak lelakilah)




Where should i start?

 السلام عليكم و رحمة الله و بركاته 



At the end of my 19 i got an inspiration to update this while my last post was im 18. So setahun tu satu post, rareeeeeeeeee. Tapi sebab apa, sebab pemalas!!! TETTT, salah. Sebab busy.....
*insert smirk gif*


1 year and a half struggling in form 6 are not a very fun story to tell but still ada baaaaaaaaaaanyak gila memory. Sebab dalam kesusahan pun Allah akan sentiasa selitkan kemanisannya :) First masuk form 6, banyaklah anasir anasir kata ramai yang masuk pastu berhenti tengah jalan sbb form 6 susah gila banyak kerja and macam macam. Benda benda negatif macamni kat mana mana permulaan jalan memang akan ada kot, entah. Tapi still the best will stay ni quote yang gila gila punya betul. Once kau dah nak habis form 6 nanti kau akan rasa happy yang semacam tau maybe sbb berjaya harungi even susah, aku tak menidakkan form 6 susah tapi susah yang sangat berbaloi sbb dalam setahun setengah tu terlalu banyak benda yang kau akan belajar. Tapi kalau ada yang cakap hidup kat U lagi challenging ya memanglah hidup kat U lagi challenging tapi alaaaa setiap level cabaran dia lain lain ah kalau sama buat apa panggil U panggil Form 6 baik panggil satu nama je eleh *emo* 


Em, Form 6 skrg dah main sem sem so kitorang ada 3 sem yang kalau kau pondan tapi kau hardworking kau boleh go, okay sorry kepada pondan. Senang cite, form 6 ni kalau rajin kau mesti boleh perform sbb obviously rajin=berjaya plus kalau mmg rezeki dia kecuali yang malas tapi tetap berjaya ni ha yang aku tak faham! tipu je, fahamlah tu rezeki dia dan minta minta dijauhkan daripada istidraj. Nauzubillahiminzalik. 

Ooooookay, First sem!

              Ni orang panggil fasa honeymoon TAPI  bagi manusia manusia yang akan menyesal di kemudian hari  je sbb sem ni senang kalau kau betul betul buat, tapi kalau fikir "ala baru first sem" ha jangan terkejut ah dengan baru first sem tu huuuuhuuuuuhuuuu. Cabaran sem ni sbb jumpa kawan baru, classmate baru, semua environment baru kan so cam dah terganggu pada benda tu TAPI(lagi sekali) kalau kau takde hala tuju. Bila kau ada hala tuju, macam mana kau terdistract pun kau akan kembali ke pangkal jalan. Time camni lah waktu kita boleh tengok pendirian kita ni tetap ke tak, bukan waktu nak mengundi je #Eh. And waktu ni jugak mesti hormon tu tengah mengawan jugak kot sbb kebanyakannya budak barukan takkan lah takde yang tersangkut kan haa pastu haa abis ah kecuali korang dua dua rajin belajar auwww #relationshitgoal the heck rajin belajar, maybe adalah boleh(kot) tapi cam contoh ah tgh nak study tapi sebelum tu gaduh kalau prmpuan aku rasa mmg takde mood dahlah nak study sbb aku pun perempuan kan & ni bukan cite pasal aku eh. heh. Kalau laki aku rasa diorang steady je akan study jugak tapi ada juga yang stress diorang takleh gak nak study lepastu main game perasan perasan dah akhir tahun #EHLAGISEKALI 


Next, 2nd semester! 
Me when orang suruh masuk 2nd semester semula

               2nd sem, yang ni sem paling tough! pada yang rasa nak sado takyah gi gym masuk je sem 2 kejap keluar keluar kau akan sado, tapinya bukan sado ketul ketul tapi hati sado. Pada yang selalu diuji cintanya ha try masuk sem 2 kau keluar keluar jadi kasanova entah entah doktor cinta lewlll. Sem ni ada kerja kursus, kalau macam aku ambik sejarah ekonomi aku ada 2 kerja kursus. Depend pada apa yang diambil, ada yang 3 kerja kursus kalau tak silap lah. Kerja kursus ni akan menguji korang punya diri macam mana nak hadapi dunia luar, cari maklumat kat luar olah sendiri apa semua. Tambah tambah lagi kalau dapat cikgu yang mmg strict untuk kk(kerja kursus) ni like mine sobs. Tapi aku bersyukur even yang strict ni banyak ah kena kan tapi bagus sbb makin banyak buat kesilapan makin banyak benda belajar, thats how to survive for me which is to learn from your mistake dont gibab pergh kebab gahh im hungry. And yeah kk pastu exam ah, kk ni kadang tu ambik masa banyak jugak. Time sem ni kena pandai bahagikan masa sbb takut tak balance antara kerja kursus dengan preparation exam untuk sem 2 ni. Sebab kalau dalam kelas pun busy nak buat kk pastu bila nak studykan, sbb nak kejar deadline lagi. Mmg hectic life ah cite dia. Tak cukup tido tu biasa waktu sem ni so mmg pelbagai bag akan bergayut di mata. Lepas habis sem ni kau akan rasa lega macam kau dah komfem masa depan ko cerah 


And.......
YASSSSSSSSSSS SEM AKHIR!

            Tapi takdelah enjoy sangat, waktu ni cam sedih dah nak bla takde dah gi sekolah tamat dah apa semua tamat dah play cikgu murid ni in a same time happy gila dah nak habis. Maybe akhir sem ni jalan cerita lain lain kot, like mine i just found a true friend. Dont want to brag about this sebab ni antara crisis akhir tahun ah kot haha and im the one who started dat crisisss. But jalan hidup kita, kalau bukan kita yang pilih siapa lagi kan. Kita ada hak dalam hidup kita untuk pilih yang terbaik untuk kita and pilih yang mana buat kita happy. No matter how tough the journey is ingat kat kepala benda best best bukan senang senang dapat mesti kena lalui banyak benda kan. so, teruskan je :) No matter what we do in our life there will always some people who not gonna agree with you but its okay because each of us have our own opinion, we are created differently. So takyah nak heavy thinking sangat, aku mmg hadapi benda tu but lantaklah enjoy je. Lagi lagi opinion yang tak habis kaji terus muntah muntah cacian. tapi takpe we are all different. kan. 


            Its 3.57 A.M and still writing here, entah apa mimpi aku menulis pepagi buta ni. Lol acah hahahaha im writing here bcs that one guy yang almosttt mine follow ig baru aku and he is the guy yang usha blog aku and puji lawa apa semua dulu, waktu tu tengah patah hati ke apa pastu dia baca eh aish entahlah cerita lama and he is my greatest regret in my life sbb pilih orang lain over him. Waktu tu mentah lagi cam beras lagi belum jadi nasi so aku pilih someone over him semua sbb kesian kat someone tu padahal aku rasa he is the one yang aku selesa. Entahlah. The only guy yang pernah aku text panjang panjang gila bukannya gaduh ke apa kot but just story ke apa. How i miss it.... reason im writing here is not bcs aku akan berharap yang dia stalk lagi blog aku ke apa sebab nah aku rasa dia dah benci kot kat aku how come he will stalk me anymore. Just a midnight thought? yassss. Tengah pagi macamni mmg masa masa throwback lelllll. And he followed me, Yass maybe sbb dia kenal thats all. atau nak kenalkan kat kawan kawan dia nilah perempuan tak guna tu. Pergh. 



I dont think i want to write anything else, sebab in 1 year and a half aku senyap sebab aku ambik form sick nilah mmg sick but sick yEaHhHhHhhh. I want to write "still not sleepy" tetiba terpandang cermin the heck mata pun dah cam high tak sleepy apanya  Lol, till the next post! sbb spirit of writer tetiba sedang ghairah dalam diri hehe 

tutup salam!